Факультет фізичної культури

Аналіз та вдосконалення освітніх програм Середня освіта (фізична культура) першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти

Відповідно до наказу ректора від 06 жовтня 2022 року № 123-ОД «Про проведення моніторингу освітніх програм спеціальностей університету» кафедра теорії і методики фізичного виховання організувала низку заходів із метою залучення стейкголдерів до обговорення освітніх програм.

Попередньо було проведено опитування за допомогою анкет серед здобувачів вищої освіти (взяли участь 163 респонденти), випускників (долучились 32 випускники) і роботодавців (взяли участь 19 керівників закладів освіти та структурних підрозділів).

Наступний етап передбачав організацію онлайн-зустрічі із залученням зазначених цільових груп.

Відтак 10 листопада відбулось розширене засідання кафедри теорії і методики фізичного виховання зі студентами рівня вищої освіти «бакалавр» та «магістр», науково-педагогічними працівниками, випускниками, представниками академічної спільноти та роботодавцями.

До обговорення долучилися:

Сергій Мельник, начальник управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради, Євген Павлюк, декан факультету здоровʼя, психології, фізичної культури та спорту Хмельницького національного університету, доктор педагогічних наук, професор Володимир Наумчук, кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри теоретичних основ і методики фізичного виховання, Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, методисти, вчителі та керівники фізичного виховання закладів загальної середньої освіти, директори шкіл та ліцеїв Кам’янця-Подільського представники Центрів професійного розвитку педагогічних працівників Кам’янець-Подільської та Дунаєвецької міських рад, науково-педагогічні працівники, видатні випускники К-ПНУ тощо.

Із приємністю відзначимо, що цьогорічне обговорення освітніх програм  мало великий позитивний і практичний ефект, адже учасники засідання взяли  активну участь, висловили свою позицію щодо освітньо-професійних програм та пропозиції щодо вдосконалення їх змісту.

Серед основних – це, насамперед, посилення практичної складової під час підготовки здобувачів та їх адаптація до умов дистанційного навчання, готовність випускників спеціальності до роботи в Новій українській школі та до реалізації варіативних модулів типових програм, готовність майбутніх фахівців до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами й багато інших.

Проєктна група вже розглянула низку пропозицій. 14 листопада на засіданні кафедри теорії і методики фізичного виховання під час обговорення результатів моніторингу було прийнято рішення про внесення до каталогу дисциплін вільного вибору студентів на 2022-2023 навчальний рік освітніх компонентів «Інклюзивне фізичне виховання», «Сучасні види фізичної активності в НУШ». Також проєктна група на основі отриманих пропозицій та у зв’язку із безпековою ситуацією прийняла рішення ввести зміни в нормативну частину освітньої програми та змінити ООК «Основи медичних знань та фізичної реабілітації» на ООК «Основи медичних знань та безпеки життєдіяльності», водночас оновивши  зміст.

Відзначимо, що окремі висловлені пропозиції та побажання стейкголдерів, сформовані за результатами аналізу освітніх програм в редакції 2018-2021 років уже враховані та виконані під час модернізації освітньої програми 2022 року.

Аліна Боднар,
заступник декана з навчальної роботи
та забезпечення якості вищої освіти,
кандидат педагогічних наук, доцент

Аналіз та вдосконалення освітніх програм Середня освіта (фізична культура) першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти
Прокрутка вгору